Arnold用トゥーンシェーダー
アニメ制作におけるトゥーンシェーダーです。輪郭線とセルシェーダーが含まれており、リムや影、輪郭の太さなどの細かい制御を行うことが可能です。OLM Normalsを併用して法線を意図した方向に編集することで、理想とするセルルックのシェーディングを実現できます。
Toon Shader for Arnold
This Arnold shader has been used in all recent cartoon style CG at OLM/OLM Digital. It includes cell shading and outline computation. It features many advanced shading control such as rim, shadows and outlines width. Be sure to combine it with OLM Normals to enable custom normals in Arnold for even more control on the shading result.
使用環境/Usage Environment
Maya: Windows/Linux 2023 - 2025
Arnold: 7.3.0.0
OLM OpenToolsとは
OLM OpenToolsは、 OLM デジタルR&Dで開発したプラグインなどのツールを無償で公開するプロジェクトです. OLM OpenToolsで公開されているツール群は、長編映画やテレビシリーズなどの制作現場で実際に活躍している実用的なものばかりです. 映像制作の効率化はもちろん、使い方次第では表現力アップにも貢献するツールです. 我々の成果が世界中のデザイナーの映像制作に貢献できることを楽しみにしています.
OLM Open Tools は Apache License Version 2.0 に基づいてライセンスされます. 無償です!
What's OLM OpenTools ?
With the OLM OpenTools project, we release for free some tools (plug-ins for Autodesk Maya, Adobe After Effects…) we developed at OLM Digital R&D. The tools we release are all production proven. They have been use in live action movies, TV series and cartoon animation. They can improve production efficiency and may open new creative horizons. We are looking forward to see our work contributing to artistic production all over the world.
OLM OpenTools are licensed under the Apache License, Version2.0. It's free!