アニメルックなシェーディングを可能にする法線編集ツール
ペイント感覚で直感的に法線を編集できるMayaのための法線編集ツールです。法線のロックや転送にも対応し、Subdivと組み合わせてArnoldでレンダリングできます。プロキシモデルを作成して法線を編集し、OLM Toonが設定されたターゲットモデルに転送することで、アニメルックなレンダリングが可能となります。これらのツールを使って最高のアニメルックを作ってください。
Empower shading with normal control
You can paint intuitively normals in Maya and use Arnold to render. We made it possible to render in Arnold the combination of normal transfer/lock combined with Subdivision surface. You can now create a proxy, transfer its normal and use OLM Toon to create great cartoon looks.
使用環境/Usage Environment
Maya: Windows/Linux 2023 - 2025
Arnold: 7.3.0.0
OLM OpenToolsとは
OLM OpenToolsは、 OLM デジタルR&Dで開発したプラグインなどのツールを無償で公開するプロジェクトです. OLM OpenToolsで公開されているツール群は、長編映画やテレビシリーズなどの制作現場で実際に活躍している実用的なものばかりです. 映像制作の効率化はもちろん、使い方次第では表現力アップにも貢献するツールです. 我々の成果が世界中のデザイナーの映像制作に貢献できることを楽しみにしています.
OLM Open Tools は Apache License Version 2.0 に基づいてライセンスされます. 無償です!
What's OLM OpenTools ?
With the OLM OpenTools project, we release for free some tools (plug-ins for Autodesk Maya, Adobe After Effects…) we developed at OLM Digital R&D. The tools we release are all production proven. They have been use in live action movies, TV series and cartoon animation. They can improve production efficiency and may open new creative horizons. We are looking forward to see our work contributing to artistic production all over the world.
OLM OpenTools are licensed under the Apache License, Version2.0. It's free!